Salgs- og leveringsbetingelser
INNLEDNING
Vilkårene gjelder for salg av alle produkter fra Rygge Meieri til kjøperen. Vilkårene utgjør sammen med din bestilling et samlet avtalegrunnlag for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse. Vi ber alle som ønsker å bli forhandler om å registrere en brukerkonto med noen opplysninger om seg selv og/eller bedrift. Noe av informasjonen vi ber om er lovpålagt, og noe er nødvendig for å kunne fullføre kjøpet. Vi leverer kun i Norge.
Rygge Meieri forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
PERSONOPPLYSNINGER
For at du eller din bedrift skal kunne handle hos oss, trenger vi personopplysninger/opplysninger om bedriften. Vi er lovpålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, fakturering og reklamasjonshåndtering.
PARTENE
Selger
Firmanavn: Rygge Meieri
Kontaktadresse: Stasjonsveien 2, 1580 Rygge
E-post: post@ryggemeieri.no
Org. nummer: 924 018 135
Kjøper er den personen/bedriften som foretar kjøpet.
INFORMASJON
Vi tilstreber at våre nettsider skal inneholde så korrekt informasjon som mulig, men vi tar forbehold om at skrive- eller tastefeil kan forekomme. Dette kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt på våre nettsider.
AVTALEINNGÅELSEN
Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har fått ordrebekreftelse fra Rygge Meieri. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil fra selgers side. Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selger gir i forhandlerportalen (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (telefon eller e-post), samt disse salgsvilkårene.
BESTILLING
Når vi har registrert din bestilling vil vi bekrefte denne, og avtaleinngåelsen trår inn, ved å sende deg en ordrebekreftelse. Dersom ett eller flere av produktene i bestillingen er utilgjengelig forbeholder vi oss retten til å endre eller kansellere din bestilling. Ved endringer vedrørende din bestilling eller kansellering vil du bli kontaktet om dette og få eventuell informasjon om hva vi kan tilby. For at vi skal kunne levere raskest mulig ber vi om at bestilling legges inn minst en uke før ønsket levering. Legges bestilling inn senere enn dette og du ønsker å få bestillingen levert, kan vi ikke garantere at vi klarer å levere på ønsket dato. Vi kan heller ikke garantere at vi har alle produkter i bestillingen tilgjengelig ved bestilling senere enn en uke.
ORDREBEKREFTELSE
Du vil få en ordrebekreftelse på e-post så snart vi har mottatt og registrert din bestilling. Vi anbefaler at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, vare, pris ol. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, ber vi om at kjøper tar kontakt med oss så snart som mulig.
ENDRING OG AVBESTILLING
Endringer i bestilling og eventuell avbestilling må gjøres senest tre dager før forventet levering. Ønsker du å gjøre endringer ved din bestilling etter den er registrert hos oss (etter mottatt ordrebekreftelse) må du ta kontakt med oss så raskt som mulig, så vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg. Merk at etter en bestilling er pakket og sendt fra oss er det for sent å gjøre endringer, og det må da eventuelt legges inn en ny bestilling.
FRAKT OG HENTING
Levering av bestillingen fra selger til kjøper skal skje på den måte, på det sted, og til det tidspunkt som er angitt i ordrebekreftelsen. Ved ønske om å hente bestilling hos Rygge Meieri må dette avtales og hentingen skal skje under normal arbeidstid mellom kl.08.00 og kl.16.00. Ønsker du å hente bestillingen utenom normal arbeidstid må dette avtales og kan påkoste gebyr. Ved levering med TINE vil leveringstiden avhenge av hvilke dager kjøper har avtalt leveringsdag med distributøren. Ved transport med TINE kan ikke Rygge Meieri ta ansvar for eventuelle forsinkelser eller andre eventuelle problemer som kan skje under transport.
BETALING
Når bestillingen er overlevert fra selger til kjøper sendes faktura til oppgitt e-postadresse eller via EHF til registrert org. nummer. Alle fakturaer som sendes fra Rygge Meieri har forfall 10 dager etter utsendelse av faktura, med mindre forlenget forfall er ønsket og innvilget. Vi ber om at KID benyttes ved betaling av faktura. Betales ikke fakturaen innen forfall vil det med jevne mellomrom sendes ut purringer. Etter tredje purring vil manglende betaling automatisk sendes videre til inkasso. Ved gjentatt manglende betaling vil Rygge Meieri kansellere fremtidige bestillinger fra den aktuelle kjøperen.
PRISER
Alle priser på våre nettsider er oppgitt ekskludert merverdiavgift, mens den totale kjøpesummen som fremkommer på ordrebekreftelse er inkludert merverdiavgift. Fraktkostnad fremkommer først på faktura da dette avhenger hvor i landet bestillingen skal leveres og om det leveres av Rygge Meieri eller distributør. Ved ønske om å hente bestillingen hos Rygge Meieri blir ingen frakt tillagt. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene i forhold til valutaendringer og endring i innkjøpskostnader. Alle produkter fra Rygge Meieri er håndverk som vil si at det samme produkt kan variere fra gang til gang (størrelse, farge, vekt ol.) som kan påvirke prisen.
REKLAMASJON
Vi tar forbehold om at returer ikke gjennomføres. Ved ønske om reklamasjon ber vi om at dette gis skriftlig beskjed om senest innen to dager fra overlevering. Vi ber om at reklamasjon inneholder saklig grunn, bilde, produksjonsdato, antall og vekt. Reklamasjon sendes til post@ryggemeieri.no. Du har plikt til å undersøke produktene i din bestilling så snart som mulig etter mottatt bestilling. Er bestillingen eller varen skadet under transport må du så snart det blir oppdaget, ta kontakt med utleveringsstedet for hjelp til å kreve erstatning. Vi kan dessverre ikke bistå med dette. Har du fått feil eller det er mangler ved bestillingen, refunderer vi deler av beløpet eller ettersender med neste bestilling.
ANSVAR OG RISIKO
Vi fraskriver oss ethvert ansvar for skade på person, eiendom eller eiendeler ved kjøp/bruk av varer fra Rygge Meieri. Du er selv ansvarlig for undersøkelse av varene og ta nødvendige hensyn dersom du eller andre kan ha fått en allergisk reaksjon på våre produkter. Rygge Meieri som produsent har risikoen for varene inntil transportør har varene i sin besittelse. I tilfelle der produsent også er transportør, innehar denne part risikoen for varene inntil kjøper har fått varene. Rygge Meieri tar ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir hentet eller tatt imot til det opprinnelige avtalte overtagelsestidspunkt.